Cyberbully.

Av en slump hittade jag denna film.
 
En och en halv timme senare har jag tittat färdigt på den, fått mig ett par insikter och insett hur stor skada mänskligheten verkligen kan göra. Hur mycket vi påverkar varandra och hur illa vi kan göra varandra!
 
Filmen handlar om internetmobbning, ett ämne som ständigt är aktuellt. Det är också ett ämne sim bör belysas mer. Jag minns att vi hade en tema-dag på högstadiet som hette Allas lika värde. En av de centrala punkterna var att mobbning inte var okej. Det jobbades ständigt aktivt mot mobbning på min skola, även om jag som kamratstödjare och till viss del utsatt, sällan märkte att något verkligen hände. I arbetet mot mobbning var det sällan internet nämdes. Det var ingen som berättade för oss att skrivna ord gjorde lika ont, att man aldrig kunde fly från mobbningen även om man kom hem.
 
Internetmobbning är något som måste lyftas fram, tryckas hårt på och få ett stopp! För, det är inte okej att mobbningen ska få fortgå! Det är inte acceptabelt att mobbningen ska pågå 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan. Det är inte okej!
 
Det är vi, helt vanliga människor som bär ansvaret för att det här ska få ett stopp. Det är vi, som sitter vid datorskärmarna dag efter dag som bär ansvaret att säga ifrån. Så länge vi, den stora svarta massan, inte säger ifrån tillåter vi detta att fortgå. Det är inte acceptabelt och det är dags att sätta ner foten, på riktigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0