Livet rullar på.

En hel del har hunnit hända sedan jag sist visade att jag levde här. Hästmässan i Borås är över, det betyder även att min tid som anställd på Sussies Häst&Fritid är så gott som slut. Det är bara imorgon kvar, det är bara åtta timmar kvar. Det känns konstigt, men samtidigt skönt. Jag har livet framför mina fötter och det är upp till mig att göra något bra av det. Det här kan bara sluta lyckligt.
 
Idag satt jag på Greta igen, för första gången på länge. Det är en bestämd häst jag skaffat mig, som är full av påhitt och trix. Idag skulle hon prompt trava och då har jag inte mycket att säga till om. Efter mycket om och men skrittade hon på riktigt, riktigt fint. Eller i alla fall på halvlång tygel. Så fort jag kortade tygeln blev hon spänd, inte mycket men lite och om jag bad henne flytta för högerskänkel satte hon sig helt på tvären. Antingen vill hon inte, förstår hon inte eller så säger kroppen ifrån. Jag vet inte, men tiden får utvisa. Härligt är det i alla fall att sakta komma igång igen! Det blev en tur på en timme, varav kanske tio minuter var i trav. Men nöjd och tömda på energi var både jag och Greta när vi kom hem :)
 
Bild från första gången jag satt på Greta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0