Lägesrapport om handen.

För fyra och en halv vecka saden togs mina skruvar samt gips bort. Det betyder att det är sju och en halv vecka sedan jag opererades. I min värld bör det också betyda att min hand ska vara bra vid det här laget. Jag borde kunna rida, utan större problem, jag borde kunna ta på mig strumpor, jag borde kunna putsa Gretas utrustning, jag borde kunna diska, jag borde kunna mocka och jag borde kunna sopa.
 
Läkaren sa till mig:
"Om två till tre veckor ska det vara bra"
Mina två till tre veckor har blivit långa och handen gör bara mer och mer ont. Något är inte som det ska med andra ord. Frustrerande? Nja. Läskigt? Absolut! Någon tid hos läkaren får jag inte, utan en av sköterskorna på kirurgavd. skickade mig vidare till NärRehab, efter att hon pratat med min läkare. Skumt, ohja! Så imorgon blir det samtal till NärRehab och hoppas på snabb tid..
 
Fulhanden, innan operation.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0