Hästmatens mysterium.

Höanalysen har nu landat på min mail. Det roliga är att den stämde ganska bra överrens med vad min magkänsla sa. Protein och energivärderna ser helt okej ut, dock är det något lågt protein, jämfört med energin. Så, när jag kommer hem från Stockholm blir det en utskrivt av höanalysen och sätta sig i bilen till Sussie. Förhoppningsvis är hon inne på samma tankar som mig, men vi får se. Just nu snurrar mina planer runt Dynavena A'100 och Kraffts lusern hackad strå. frågan är bara hur mineral och vitaminvärdena hamnar då. Havre och betfor får ju fröken när hon kommer in, då jag är egoistisk och inte vill att de andra hästarna ska äta hennes svindyra foder. Men, till frukost och kvällsmat kommer hon få dynavena framöver. Det här är verkligen en hel vetenskap, men en spännande sådan! För mig är det ju ganska nytt att tänka så noga på vad hästen faktiskt äter. När jag hade Pärlan matade jag ju bara på, utan att tänka, men jag vägrar göra om det misstaget igen, Greta ska bara få det bästa, min älskade vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0