Vi är alla kungar och drottningar i våra egna liv.

Vissa saker tar tid att lära sig. För mig tog det tjugo år att inse att mitt liv faktiskt har en paus-knapp och att jag kan trycka på den när helst jag behöver. För, det är jag som styr mitt liv. Så, det tog alltså tjugo år för mig att inse att jag bestämmer över mitt eget liv. Eller, jag vacklar fortfarande vissa stunder, men i grund och botten vet jag att mitt liv är mitt och jag gör vad tusan jag vill med det.
 
Något mer som jag lärt mig under mina tjugo år på jorden är att det är bara jag som kan förändra mig själv. Det är jag som styr över mina handlingar. Det är jag som avgör om jag ska sitta kvar i soffan, eller ta mig ut på en promenad. Det är jag som avgör om jag ska sova två timmar extra, eller ta mig upp och ut på en cykeltur.
 
Jag har lärt mig, att det är jag själv som sätter mina gränser. Med mina tankar styr jag över mitt liv. Tänker jag "Jag kan inte" nog tusan kan jag inte! Men, ändrar jag och tänker "Jag kan" så blir det så mycket lättare.
 
Det är det första steget som är det svåra. Att ta sig utanför sin trygghetszon, om det så gäller jobbet, vännerna, motion, hästen eller något annat. Det kommer alltid vara första steget som är svårast, för sen är det bara att fortsätta gå. Men, det är du själv som måste ta det där första steget, ingen annan kan ta det åt dig. Ändra din tanke, ändra din handling, ändra ditt liv. Gör ditt liv till ditt igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0