Våga vinna.

Vi stöter ständigt på nya utmaningar i livet. Skulle vi inte hitta dem själva, ja då har vi folk i vår omgivning som finner dem åt oss. Vi kan välja att antingen anta utmaningen, eller vända den ryggen.
 
Jag valde att anta en utmaning, som för mig var ren grekiska. Jag blev ombedd att lära mig ett program på datorn, för att kunna göra om bilder till broderi för en symaskin. Jag kan inget om symaskiner, men har lyckats lösa problemet väldigt bra. det är några sista smågrejer jag måste ta reda på, men det har gått över förväntan. Roligt, roligt!
 
Med denna utmaning har jag vuxit någon millimeter mer som person, jag har utvidgat min trygghetszon och jag har lyckats med något. Jag fick en chans och jag tog den. Anta utmaningarna du ställs inför, det kan vara lättare än vad du tror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0