This is life.

Detta skulle ha publicerats igår, men då låg mitt internet kvar hemma. So, here you go.

Nerkruppen i prinsessängen och med en klocka som ringer kvart över sju. Ja, livet känns riktigt bra!

När jag hittade Greta, hittade jag även en plats att vara trygg på. Jag fick en säng till att sova i, en famn till att söka värme hos och jag fann en till bit av mig själv.

Tänk vilka galna vägar livet har för oss, vad vi får gå igenom för att hitta de där inom oss, som är just oss. Det är häftigt hur livet utsätter oss för prövningar, ger oss saker att glädjas över och en möjlighet att växa och hitta oss själva.

När vi gör sake, upplever grejer, då har vi två alternativ. Antingen lär vi oss något av det, eller så lär vi oss inte något av det. Jag har valt, att i alla situationer jag hamnar i, ska jag lära mig någonting. Jag ska lära mig något om människors reaktioner, jag ska lära mig något om världen, men jag ska framför allt lära mig någonting om mig själv.

För, det är bara genom olika händelser, utmaningar och svårigheter som vi kan lra känna oss själva. Eller, som vi kan skapa den som är Vi. Det är först när vi mött människor, som lärt oss hur vi inte vill vara, som vi kan förändra oss själv och skapa den person vi vill vara.

Vi har alltid två val, att göra, eller inte göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0