Kattmat deluxe.

Efter att ha tagit tag i mitt liv (läs; motionerat), så är det dags att ta tag i kaoset till kök. Jag tycker att jag ständigt diskar, trots det växer ständigt det där diskberget. Jaja, det är bara att göra fint. För, sen är det dags att ta tag i alla kilon med kött som ligger i vårt kylskåp.

Våra katter ska få ge sig på en ny kost, BARF. vad är då detta? BARF står för Biologiskt Anpassad Rå Föda. Med andra ord kommer katterna få äta rått kött. Det är inte riktigt lika lätt som det låter, då det är en del faktorer man måste räkna med när man komponerar ihop en måltid. De ska ha i sig rätt mängd av olika ämnen, vilket betyder att det är en del att lära sig. Detta är alltså vad jag gjort den senaste tiden; läst och lärt om BARF. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0