This is me.

Kanske något år för sent, men här kommer det i alla fall. Inlägget om Mig!



Låt mig presentera mig själv. Mitt namn är Rebecka. Jag fyller tjugo år om inte allt för lång tid, men jag känner mig som sexten och ett halvt. Att bli vuxen, det skrämmer mig. Varför kan jag inte förklara, för jag vet inte själv, men läskigt det är det!



Jag är en hästnörd, ut i hårtopparna. Jag lever häst, andas häst, drömmer häst, är häst. I grund och botten är jag hästallergiker, men visar idag inga symptom. Hur det har gått till, kan vi ta en annan gång. Jag är en otroligt driven och envis människa, vill jag något så går det. Så även att ha egen häst. Min första, egna, häst var en travare vid namn Inca Gold. Tyvärr åkte hon snabbt tillbaka till förra ägaren, av olika anledningar. Då kom Pärlan in i mitt livv, som en virvelvind. Efter ett och ett halv, nästan två år ihop, slutade vår resa och jag stod utan häst.

När ingen egen häst fanns med, började jag på allvar spendera min tid hos Sussie, där jag fått otrolig kunskap om allt inom hästvärlden. Kunskap som tar åt att få, utan någons hjälp. Två år efter Pärlans försvinnande står jag idag med en fantastisk, ny häst, vid min sida. Golden Gate W "Greta". Vår resa har bara börjat och jag r nyfiken på var den tar vägen.



Jag är en otroligt fotonörd och skulle helst av allt jobba som journalist, där jag både får skriva och fota. Var jag verklige hamnar, det vet jag inte. Jag har under mina senaste tre år varit iväg och fotat, tillsammans med min gamla skola. Dessa fotoresor har varit extremt roliga och givande. De har utvecklat mig som fotograf och person.

Jag och mamma har två katter, Pyzen och Pip. För dessa två indvider skulle jag göra vad som helst, så länge de mår bra. Jag bor med mamma och har två bröder, den ena bor ca. 500 meter från mig och mamma. Min andra bror är ute i Afghanistan och jobbar, stationerad i Mazar-e-Sharif.

Yes, this is me. Mer får ni veta, genom att följa mina inlägg.

Kommentarer
Postat av: Ellen S

superfin häst det där! :)

2012-06-17 @ 14:22:51
URL: http://lnsjogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0