Sådan matte, sådan häst.

Det blev en lugn dag för mig idag. Vi tog oss up vid halv åtta och körde reklam, landade åter hemma vid tolv. Jag som var otroligt trött hamnade i min säng, tittade runt på youtube och låg sen och lyssnade klart på min cdbok, ibland vaken, ibland sovandes.
 
När klockan närmade sig halv fyra började min kropp längta till bästa Greta och vid fyra satt jag i bilen. Efter gårdagens ridtur kunde jag inte bestämma mig om jag skulle rida eller ta en promenad med henne idag. Men Greta gav mig svaret! När jag kom upp för vägen, mot stallet, såg jag hur hon låg och sov i hagen. Hon låg kvar på exakt samma punkt när jag kom ut i hagen, så hälsade på henne och lät henne ligga kvar.
 
När hon reste sig frivilligt, eller snarare de andra hästarna retats med henne tillräckligt mycket, så reste hon sig och följde glatt med in. Det hela slutade med att hon fick en härlig rykt, mys och mat. Min fina flicka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0