Fina hjärtat.

Jag har världens bästa häst och jag har börjat lära mig rida!

Dagens mål med ridningen var att få Greta att gå med ett ärligt stöd till bettet, trampa under sig och allra helst gå att flytta i sidled. Planen var mycket tempoväxlingar, men det gav jag upp ganska snabbt. Jag blev helt vilsen, fick inte ordning på någonting och insåg att det inte skulle bli bra. Istället skrittade vi otroligt mycet, jobbade med att inte gå kort, kort, kort, utan hitta vila i stegen och våga länge ut dem. Det blev mycket halvhalter, då Greta gärna springer iväg när det blir jobbigt.

I början gick hon med huvudet i stjärnorna, kastade huvudet åt alla håll, men helt plötsligt bara släppte det och jag fick allt jag önskat mig. En helt avspänd häst, som sög på bettet och dansade fram över vägen. Häftig känsla! Ännu häftigare att det var jag som ridit henne dit. Me like.

Till helgen, eller redan torsdag, ska kameran få följa med till stallet. Känner att bilderna är lite gamla, dags att uppdatera bildbanken ;)


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren

sv; haha klockrent ju! undrar vad kunderna tänkte då?

2012-06-19 @ 23:10:05
URL: http://satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0