Dagens tanke.

Jag har en ähst som kan galoppera, men betyder det att jag måste galoppera varje ridpass? Är det okej att ta ett uppehåll med galoppen för att koncentrera sig på skritten och traven?
 
Jag och Greta trasslar in oss när vi galoppera. Hon kan galoppera, utan problem, men blir vldigt pigg efteråt och vill inte trava på i bra takt, utan vill öka, öka, öka och börja galoppera. Jag funderar på att ta en paus från galoppen, få ordentlig ordning på traven, kunna rida henne i ordentlig takt och balans där, innan jag börjar traggla galopp. Varför? För att inte förstöra för oss. Jag vill inte bli iriterad på Greta för att hon vill galoppera, istället för trava och jag inte vet hur jag ska reda ut det.
 
Så, måste man galoppera varje ridtur, bara för att man har en häst som kan det?
 
Sussie och Mille, galopperandes i ridhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0