På vets. inrådan?

Jag har nu pratat med vet. för att höra vad jag kan göra för Gretas sår i mankammen samt allt kliande. Dem vill helst komma ut och kolla på henne, men det avböjde jag. Visst kanske det vore bra, men min plånbok tackar nej.. Skulle det bli värre, självklart får dem komma ut då, men just nu håller jag det i styr själv.
 
Deras tips var att göra rent med koksaltlösning, hålla såren rena och mjuka samt raka bort den lilla man som finns kvar, för att kunna hålla ordentligt rent.
Jag kommer fortsätta som jag redan gör. Badda med AloeVera, som lindrar klådan och hjälper till att läka, kleta på hästsalva och spraya med insektsspray. Hjälper det inte och hon blir sämre, ja då ringer jag ut vet. Så, det är bara att vänta och se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0