I'm not alone, as long as you're by my side.

Yes, livet här hemma har flutit på trots att jag varit borta. Härligt att få träffa mamma och katterna igen och minst lika härligt att få pussa på Greta igen! Dock inte lika roligt att visitera henne..
 
Kände bara igenom henne snabbt. snabbt igår och insåg snabbt att hon kliat sig, massor, medan jag varit borta. Övre halvan av mankammen var sårig. Kändes ganska hemskt att lämna henne kvar i hagen, men eftersom mamma var med igår, så fick det bli så. Idag tog jag in henne och kände igenom hela manen mycket mer noggrant. Tjena vad illa den var! Sårig i så gott som hela mankammen och den lilla man som finns kvar kommer nog snabbt försvinna. Idag blev det att behandla med aloe vera, vilket lindrade mycket.
 
I onsdags skulle hon fått en ny omgång Switch, men eftersom jag inte var hemma fick hon det idag istället. Självklart la jag det inte i manen och såren, utan på resterande del av henne. Hon sprayades också med flugsprayen. Imorgon blir det att prata med vet. och hoppas att de kan skriva ut något för att lindra klådan. Älskade tjejen, det gör ont att se henne irriteras så mycket..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0