Hjälp,eller hjälp.

Jag fascineras av folk som lägger upp bilder och skriver i texten under:
"Min häst är svår att kontrollera när jag rider. Jag har testat allt, skarpa bett, mjuka bett, bettlöst, med martingal, utan martingal och inget hjälper. JAG BEHÖVER HJÄLP!!!!!!"

Och man bland bildkommentarerna hittar allt från att kolla om hästen har ont, till att börja om från början och få en bättre relation till hästen från marken. Jättebra tips, visst, men är det inte bättre att ta tag i problemet på riktigt? För, problemet ligger väldigt sällan i relation mellan häst och ryttare. För, jag lovar att vi kan slänga upp en annan ryttare på hästen, som inte har någon relation alls till hästen och denne ryttare skulle rida hästen i fråga bättre, utan större problem.
 
Var ligger då problemet och hur kan det lösas? Istället för att lägga pengar på veterinärbesök, massa olika typer av utrustning och annat dravvel. Boka en träning, för en bra och duktig tränare, ta dig dit med hästen ett par gånger och få hjälp med problemet. Lär dig rida bättre, få mer kontroll över din kropp, din ridning och dina hjälper. För, någonstans brister kommunikationen mellan häst och ryttare och det kommer inte bli bättre om ryttaren inte får hjälp med vilken del det är som brister.
 
Så, istället för att få experttips via bilder på näter, plocka upp telefonen och be om hjälp av en riktig tränare, som vet vad den pratar om.
 
Bild från när jag och Pärlan var iväg på en träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0