Sa du nybakad student?

På fredag är jag ledig från jobbet, för att tillbringa hela dagen och resterande av helgen i böckernas och siffrornas värld. Då sitter jag och skriver hemtanta. Den, förhoppningsvis, sista hemtentan. Skulle jag dra på mig en omtenta blir det ju nästsista som jag gör i helgen.

Men, jag tog ju studenten i våras och nu jobbar jag, varför ska jag då skriva en hemtenta? Svaret är relativt enkelt, jag pluggar på distans.

När jag gick sista terminen på gymnasiet började jag även jobba mycket uppe hos Sussie. Ca.3 eftermiddagar i veckan, vissa veckor var jag nästan mer hos Sussie än i skolan. Då vaknade också mitt intresse för ekonomi, bokföring och marknadsföring. Jag orkade inte hoppa på en full utbildning, men sökte företagsekonomi som ensam kurs via högskolan väst och jag kom in.

Så, terminen som har varit har jag läst företagsekonomi på distans. Jag har pluggat framför datorn på helgerna och jobbet på vardagarna. En kombination som fungerat bra för mig, men som de två sista veckorna innan jul drog sista krafterna. Nu längtar jag till hemtentan är över och jag kan ägna mer tid åt kompisar och mindre tid åt plugg.

Kommer jag ha någon utbildning efter denna kursen då? Svaret är väl nej, men jag kommer ha kunskap i att driva företag rent ekonomiskt och hur man bokför, med mig. Kanske jag spinner vidare på det längre fram, men nu i vår ska jag njuta av livet som student och inte öppna en enda bok som har med plugg att göra!


Kommentarer
Postat av: HANNA

sv: smart, orkar inte allt detdär!

2012-01-12 @ 16:16:04
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0