I don't know what's gonna happen, that's alright with me.

I datastolen, uppkurade ben, lugn musik och ögon som klipper ihop av tröttheten. Där finner ni mi just nu. Hemtentan gjorde större påverkan på min kropp än jag anade. Frossa, trötthet, stelhet och stundtals helt väck. Men, bit ihop och jobba på. Stallet mockar inte sig självt, höpåsar packas inte utan hjälp och hästarna motioneras inte om vi inte gör det. Med andra ord, lika tidiga morgnar och sena kvällar som alltid.

Men, jag trivs. Jag trivs så förbannat bra på mitt jobb! Jag har en grym chef, fantastiska hästar, härliga kunder, mysiga praktikanter och en hel värld av nya vägar framför mina fötter. Det vore en skam att inte ta tillvara på chanserna som kommer, även om kroppen är trött.

Så, jag tänker strax krypa ner i sängen, mysa till tusen och sova skönare än på länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0