Box tankar.

Grå har boxvila, med promenad någon gång/dag. Det är första dagen på 2 veckor och jag tycker synd om henne. Hon tycker även synd om sig själv och förstår inte varför hon står kvar i boxen när de andra går ut.

Hingstarna står inne större delen av dagarna, jämt, oavsett årstid, skada eller ej. Jag tycker inte synd om dem och dem tycker inte synd om sig själva. Dem accepterar sitt liv i box och vissa dagar kan de inte ens vara ute i hagen i fem minuter utan att vi tvingas ta in dem.

Men, vad är då skillnaden mellan Grå och Hingstarna? Varför tycker jag synd om Grå, men inte om Hingstarna som står i sina boxar. Konstigt och jag kan inte komma fram till ett vettigt svar. Någon annan som kan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0