Bara du hindrar dig själv.

Jag är expert på att hitta på bortförklaringar (som ibland faktiskt är fullt sanning och inte några bortförklaring. (Haha, där lyckades jag igen!!)) Jag skyller ofta på Jag orkar inte, jag jobbar så mycket."

Jag börjar sakat, sakta inse att det handlar inte om hur mycket jag jobbar, utan det handlar om vad jag prioriterar. Denna veckan har jag besökt min frizon i 1,5timme, byggt klätterträd till katterna, fikat med bästa tjejerna på stan, plockat undan på rummet och varit på grönt kort kurs.

Tidigare veckor hade jag inte gjort något av detta. Jo, grönt kort kursen, men resten hade jag inte orkat med. Vad är då skillnaden? Min inställning! Jag var supertrött i bilen till frizonen, men väl där tillät jag mig att njuta, ta det lugnt och fylla på energin. Med tjejerna njöt jag och sög åt mig energi. Kursen idag kanske inte går under energi-kategorin, men det är en bra grej att bära med sig.

Med andra ord, genom att ändra min attityd gentemot dessa grejer har det blivit enkelt. Det är alltså jag som sätter upp mina egna begränsingar och jag kan lova att jag kommer ramla tillbaka och inte orka grejer, men jag kommer bära med mig vetskapen om att bara jag begränsar mig. För, genom tanken ändrar man känslan, som i sin tur påverkar handlingen. Så coolt!


(Bildkälla)


Kommentarer
Postat av: hejbus

Jag vet att du kan!

Här kommer en kram från mig!

2012-01-11 @ 23:48:40
URL: http://hejbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0