Utan ord.

 
Right brain introvert: Dessa hästar ser ofta lugna ut på utsidan men det rör sig väldigt mycket inombords. Man kan se på små signaler att det är en RBI. De är ofta lydiga och snälla och ställer inte till besvär men blir de rädda eller oroliga så fryser de fast för att sedan explodera.  De har ofta en orolig själ och behöver mycket trygghet. Typiska karakteristiska drag är spänd, tystlåten/lydig, misstänksam, tveksam, kan sparka vid rädsla, fryser fast för att sedan explodera, oberäknelig, blyg, har svårt för att tänka, okontaktbar.
 
Mina tårar är nära, kanske barnsligt, men helt plötsligt föll alla bitar på plats. Min flicka. Jag fick precis så mycket mer förståelse för henne och inser vilken liten sparv det är jag har att jobba med.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Beskriver hästen jag red hemma väldigt bra också, hon var oftast väldigt enkel att rida men hrm, spännande att hantera. Det krävdes massa jobb innan hon blev fin, men fin, det blev hon :)

2012-12-16 @ 21:11:02
URL: http://teaaftereight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0