RebeckAladdin

Jag vet inte om ni har tänkt på det, men i så gott som varje header jag har gjort finns en bild på Aladdin med. Den ponny som är min själsfrände och klippa. För, trots att han avlivats finns han fortfarande här.
 
Aladdin var den som fick mig att ständigt fortsätta kämpa. Han var den som fick mig att ta mig upp ur sängen på morgonen, när jag helst ville gömma mig för världen. Han var min klippa, i ett otroligt stormigt hav.
 
När jag och mamma flyttade från pappa tog det exakt fyra veckor, innan Aladdin lämnade jordelivet. Han fanns kvar precis så länge att jag hann landa och börja komma tillbaka till livet. Han visste när hans tid var kommen.
 
 
Det jag kommer att berätta nu kommer säkert få några av er att rynka på näsan och undra vad jag drack till frukost. Men jag vet, från djupet av mitt hjärta, att varje ord är sant.
 
Aladdin finns kvar. Han vandrar bredvid mig, ständigt och jämnt. Han finns här, han stöttar mig och han bär mig om jag är påväg att falla. Han har inte lämnat mig, inte på riktigt. Hur vet jag? Jag har träffat honom.

Jag har vid ett flertal tillfällen känt hur han går vid min sida. Jag har sett hans mandelöron och jag har känt hans mule i min rygg. Han har stöttat min rygg, när jag varit för trött för att orka själv. Jag har känt och jag har sett. Med mina egna ögon har jag sett honom, med mina egna händer har jag känt honom. Detta gör att jag är säker. Min själsfrände finns fortfarande kvar.

Han finns här, för att skydda mig. När mitt liv krisar, då bär han mig, precis som han alltid har gjort. Han är min själsfrände, min skyddsängel och min bästa, bästa vän.

Jag har inte gråtit över att Aladdin avlivades, för jag visste att han inte skulle lämna mig. Jag vet, med säkerhet, att den dag jag dör, då väntar han på andra sidan. Då kommer jag sitta på hans rygg igen och vi kommer vara. På samma sätt som vi alltid varit. Jag vet, att jag aldrig är ensam, därför skräms jag inte av döden.
 

Kommentarer
Postat av: Annie Berggren

Herregud, vad duktig du är på att skriva!
Kom in på din blogg genom Linnolsson.se, fastnade för din kommentar, verkligen. Du får en att verkligen tänka till och inte bara slumra igenom texten!

2012-12-16 @ 20:41:34
URL: http://ponnyteamets.blogg.se
Postat av: Freya Trulsdotter

Jättefint skrivet!

2012-12-16 @ 23:33:47
URL: http://trulsdotter.se/
Postat av: Sandra

Vilket härligt inlägg! Jag blev helt tagen av dina ord och jag tror dig. Visst låter din text helt osannolik och helt knasig men jag tror dig. Tillåter man det så tror jag nog att man kan uppleva de mest underliga sakerna. Din "trygghet" och bästa vän kommer du ha med dig hela livet! :)

2012-12-17 @ 19:35:46
URL: http://enhulda.wordpress.com
Postat av: Sandra

Sv: Exakt! Så länge du bär det med dig i hjärtat finns det kvar :) Våran helg har varit bra, busig och bra. Tack för att du frågar! Hur har din helg varit? :) Kram!

2012-12-18 @ 15:37:30
URL: http://enhulda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0