Ibland ska turen vara på min sida.

Snacka om att ha flyt! Första december hittade jag en julkalender, som jag följt och deltagit i sedan dess. Ni kan hitta den här. Igår var jag som vanligt med och tävlade och lyckades vinna! Gissa hur glad jag blev när jag kolla min mejl i morses? Ni gissade rätt, superglad!
 
Mitt julrim var:

Om du hästens tillit vill få,
Bär du på en stadig grund stå.
Med en bunt bra tips,
Ni kommer bli ett team sådär visp.
Säkerheten kommer öka,
När du ny kunskap här kan söka.

 
Och min motivering var:

Ett ha en trygg häst är A och O när det gäller säkerhet. Att ha de rätta hjälpmedlen för att kunna träna upp både sig själv och hästen för att bli mer trygg är lika viktigt det. Hade jag för fyra månader
sedan haft en trygg häst, hade jag kunnat undslippa både operation och veckor i gips. Jag strävar efter en trygg, lugn häst men behöver alla tips jag kan få på vägen, för att jag och Greta ska bli ett så starkt team som möjligt, som litar på varandra i alla lägen.

Uppenbarligen gick detta hem och snart kommer en DVD med Toleransträning från Lisbeth Jonsson landa i min brevlåda. Glad tjej!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0