En helt ny värld.

Jag har inte sagt det rakt ut här, av rädsla för att inte lyckas. Nu är jag inte så orolig längre, för nu har jag kommit in i ett nytt mönster och fått struktur på mina planer. I arton dagar har jag lyckats med min plan och det tycker jag räknas som att ha fått in ett mönster. Vad är det jag snurrar om? Ni ska få svaret, jag lovar.
 
I oktober hittade jag en grupp på FB, en grupp om jag gick med i och funderade över innehållet. Just i oktober tog jag inte riktigt tag i vad som sades, men tankarna snurrade. Lagom i november startades en ny grupp upp och jag gick även med i denna. Nu började tankarna gro på riktigt och sakta, men säkert, la jag upp en plan. En plan som jag lyckats hålla än så länge.
 
Min klocka ringer klockan sju på morgonen, då drar jag mig upp ur sängen, tar på mig underställ och kläder, för att ta mig ut på en mPW/joggingtur/cykeltur eller liknande. Jag kommer hem, jag äter gröt och jag äter med max fyra timmars mellanrum. Jag ser även till att motionera en gång till/dag. Alltså, jag gör numer två pass/dag och äter nyttigare och mer strukturerat.
 
Hur kommer detta sig? Jo, jag hade accepterat hur jag ser ut, men inte varit nöjd. Tack vare en grupp på FB insåg jag att det faktiskt är upp till mig att bli nöjd med min kropp. Antingen agerar jag, eller så agerar jag inte. Tack vare massa puschande, stöttande, råd och tips är jag igång och tänker inte ge upp förens jag nått fram till de mål jag satt. Om det tar en månad, fem månader eller ett år, ja det åfr tiden utvisa. Jag vet att jag är på rätt väg i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0