Den lilla människans stora makt.

I mina framtidsdrömmar har jag på ett eller annat sätt förändrat världen, eller en del av världen. Jag har på något sätt gjort världen till en lite bättre plats. I mina drömmar har jag gjort världen till en bättre plats, kanske inte för alla, men för någon.
 
Under den gångna veckan har jag lyssnat på Musikhjälpen så mycket jag kunnat, vilket betyder ca. 16h/dygn. Jag har tack vare detta fått mer förståelse för uttrycket "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något." För, det handlar inte om att ensam lyckas förändra världen, ingen kan klara det ensam. Men tillsammans klarar man mycket. Gör alla en liten del, kan det bli stora förändringar. Musikhjälpen lyckades få in 23 301 823 kronor. Slår man ut detta på varje människa i Sverige, blir det ca. 2,5kr/person. Det är inte mycket, men tillsammans blir det en stor summa!

Jag vill inte bli stor och känd, jag vill inte förändra världen genom att sticka ut näsan och hojta: "HÄR ÄR JAG!" Jag saknar det modet och lämnar därför det till andra. Nej, jag väljer att verka i det tysta och förändra världen på det lilla sättet.
 
Jag tror på att små handlingar i vardagen kan göra enorm skillnad. Att släppa före någon i matkön, att hålla upp dörren för någon annan, att le mot en främling jag möter på stan eller att ställa upp för någon som behöver det. Jag vet med mig att genom små, små steg, händer stora saker. Så, om vi börjar redan idag, kommer världen bli en bättre plats. En kan inte göra allt, men alla kan göra något.
 
(Bildkälla)

Kommentarer
Postat av: Matilda och Selma

Hejsan, super fin blogg! Kolla gärna in våran och lämna en kommentar! :)

2012-12-17 @ 19:33:36
URL: http://equestrians.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0