I would do anything for you.

Idag har varit en bra dag. Jag har strukit grej efter grej på min att göra lista. Jag har fått städat, diskat, promenerat, plockat kantareller, myst med Greta och tagit det lugnt. Allt jag ville hinna med och lite där till.
 
Greta var så otroligt mysig idag! Jag skulle bara ta in och fodra henne, samt spaya på flugspray. När jag kommit ut genom dörren, vägrade Greta gå. Eller, jag hade väl kunnat övertala henne, men eftersom jag inte hade någon tid att passa spelade det ingen större roll. Så, jag satte mig i dörröppningen och Greta stod nöjt kvar inne, halvosvandes. Antagligen skönt att slippa alla flugor.
Jag kunde inte motstå frestelsen, så testade att skicka ut henne genom dörren, medan jag fortfarande satt kvar. Döm av min förvåning när Greta med bestämda steg gick ut genom dörren, nosade på gräset och frågade vad hon skulle göra nu. Jaja tänkte jag och skickade in henne igen. Väl inne somnade hon snabbt om och en stund senare gjorde vi om samma procedur.
Roligt häst, stolt matte och minst lika stolt häst! För, högersidan som trasslat, funkade fint när jag satt ner, på marken. Åååh, min älskade tjej.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0