Golden Gate W -v-

Igår var det åter igen dags för mig och Greta att ta oss ner till Kungsbacka och Norah. Det var en otrooligt givande träning.
 
Det var en helt annan häst jag lastade ur transporten igår, jämfört med förra gången. Hon var med mig från början, till slut. Uppmärksam och nyfiken på vad jag bad henne göra. Norah tyckte det var roligt att träffa henne, när Greta visade sin avslappnade och lugna sida. Norah sa också att Greta är en superbra läromästare, för hon tar det så lugnt och visar tydligt när jag gör fel.
 
Idag fortsatte jag och Greta jobba med de nycklarna vi fick igår. Det gick både bra, som "dåligt." Dåligt är egentligen fel ord, för vi kom ett litet, litet steg på vägen. Men, det gick inte riktigt lika bra som jag hoppats och önskat, men det kommer med tiden. En dag kommer jag kunna skicka henne, i såväl höger, som vänstervarv. En dag!
 
Jag fick prova på att ha Norah som häst, så jag gjorde misstag/funderingar med henne, istället för att förvirra Greta med min egen förvirring. Spännande, annorlunda och grymt roligt träningssätt.
 
Jag och Greta. Vad vi gör just här vet jag inte riktigt, men härligt att hon är så otroligt avspänd :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0