Blixtar och dunder.

Jag vill släcka ner alla lampor, sätta på en stödkrage till nacken, spy upp allt som finns i magsäcken, sätta på tyst, tyst, tyst musik och gömma mig för världen.
 
Jagär så otroligt trött på denna huvuvärk som aldrig försvinner pår iktigt! Som lägger sig i dvala, men blixtrar till så snart jag rör huvudet för snabbt/kraftigt. Som kryper från nacken, från ögonen, från pannan, från axlarna. Denna huvudvärk som ständigt finns med i bakgrunden. Jag orkar inte mer. Jag orkar inte trycka undan, orkar inte dölja, orkar inte.
 
Denna huvudvärk som rubbar hela min vardag, som försämrar mitt humör, som får mig att bli någon annan. Jag känner mig schizofren, pga. huvudvärk! För, jag är inte mig själv när huvudet bultar och bankar. När tålamodet tar slut, för att så mycket energi läggs på att fungera trots att jag helst vill spy, stänga ögonen eller bara låta nacken vila. Det är hemskt, så jäkla hemskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0