Älskade Grållefia.

Jag är trött, helt slutkörd. Vaknade inte ens av klockan imorses. Jag behöver få vila upp mig.

Det har varit två hektiska dagar, eller det har varit mycket spänning. Onsdagskväll visade sig ena hästen ha kolik.Jag var ute och gick och hon blev bättre, mycket bättre. Hon såg pigg ut, kikade runt sig och åt med relativt god aptit. På onsdagmorgon vid frukost såg hon också pigg ut, inte full så pigg som hon brukar, men pigg. Vi utsläpp var hon sämre, vilket resilterade i mer promenader under dagen. Framåt fyra började det dala, vid fem ringdes vet. ut och vid halv sex stog hon med sond ner i magen, sen dropp. Hon blev bättre, men inte bra. Sussie tog natten och vid kvart över sju, fredagmorgon lastades vår stumpa på lastbilen och resan mot Skara tog fart vid åtta, efter lastbilstrassel.
I Skara står hon fortfarande. Igårkväll hade det börjat lätta, sen har jag inte hört något. Vår fina, fina tös. Jag önskar så att hon blir bra nu.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0