11. En låt som påminner om en häst du älskar

Det här är svårt. Det finns många olika låtar, som påminner om olika hästar. Först tänkte jag någon låt som påminner om Aladdin, sen Inca och i tredje hand Pärlan. Men, dessa hästar känner ni redan, så då föll lotten på Galax och den som har det starkaste bandet med någon låt.

Galax har två låtar:
If you don't know me by now - Daniel Lindström
Nothing else matters - Lucie Silvas

Vem var galax och varför dessa två låtar? Galax var min andra skötarponny, vid sidan av Galax. Skillnaden var att han var privatägd och jag lärde mig mycket annat genom Galax. Efter 1,5 år som skötare skulle min vän säljas och tårarna sprutade. Vi skulle ha köpt honom, men kunde inte betala köpesumman (men skulle klarat månadskostanden) Det slutade med att Galax såldes till en tjej i Stockholm och där avslutades vår resa. Jag har försökt få kontakt, utan framgång.

If you don't know me by now spelades när jag, en av de sista gångerna, satt i Laxens box bara tittade på honom. När han skydda mig fårn resten av livet, finafina pojken.
Nothing else matters var den låt jag satte på den film/bildspel jag satte ihop av honom, strax efter han sålts. När livet skulle anses vara fullt normalt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0