Romantiken Svenska B

Svart, Svärta.
Svart, Svärta, Mörker.
Gömd för livet.
Glömd för lyckan.
Med döden osm partnet
Djävulen som vän.
Mörker som bundsförvant.
Ljuset begravt.
Smärta som speglar.
Mitt sanna jag.


Glittrande ögon, lysande själ.
Lyckliga hjärtan, leende mun.
Känslor som blomstrar, känslor av guld.
Rädsla att vändas, vändas till hat.
Hand i hand, vandrandes sida vid sida.
En spegling av varann.

En helt vanligt svenskuppgift. Två dikter, egenskrivna. Sömnlösa kvällar är den bästa inspirationen. Det är då orden blir som mest levande. Det är då jag släpps fri, mitt sanna jag. Det är då mina ord rinner, som allra bäst. Jag blommar upp och ja, jag anser att jag själv kan skriva. Det är min stolthet, med pennan i hand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0