Filosofiskt tänkande.

Jag pluggar filosofi via facebook. Vi diskuterar sanning och jag blir mer förvirrad. Jag ifrågasätter alla andra, för att komma fram till ett svar. Min ständigt återkommande fråga är "Finns det egentligen någon sanning?" Hur kan det finnas en sanning om alla sätt att bilda sig en sanning på innehåller felkällor?

Jag har fått svaret att en sanning ska vara verklig, men vad är då verkligt? Finns det ens något som är verkligt?

Vi har filosofiprov imorgon. Jag har lättare för att tänka filosofiskt än att få in kunskap om det. Så, vi får se hur det går. Antligen kommer det spåra ur och jag blir glad om jag får högre än godkänt. Vi får se hur det blir imorgon :)


Kommentarer
Postat av: Linda Henström

En sanning är endast en skapad sanning av betraktaren. Hur vår egen förförståelse tolkar det vi upplever och benämner det som en sanning.

2011-03-10 @ 11:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0