Mobiltänkande.

Om man tittar i mina utkast på mobilen kan man hitta många texter, början på noveller, ord utan mening, ord med stark betydelse. Ord, som är en del av mig, precis som i min blogg.

"Jag satt på bussen, lyssnade på några killar som pratade om att dra iväg. Att försvinna från Alingsås, lämna allt. En av killarna sa att det bara var fyra kompisar som höll honom kvar. Tanken kunde inte lämna mig, hur lika vi alla är. Alla människor. Kille som tjej, vi är bara människor. Alla tycker, tänker och framför allt känner. Tjejer har inte ensamrätt på känslor, även om det kan verka som det. Killar behöver inte vara macho och trivas, även om det kan verka som det. Tjejer och killar har lika mycket rätt att känna, gråta, skratta och vara en del av känslornas berg-och-dalbana."

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =) Tävling på bloggen, vinn biobiljett!

sv; okej =)

2011-01-14 @ 16:13:37
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0