Jag.

Det kryper, sliter och drar i kroppen. Jag vill inte vara stilla, jag vill krypa upp i ett hörn och kura med boken, boken som inte kommit än. Jag vill springa, skrika och andas. Jag vill ta plats, försvinna, skratta, gråta, känna, leva. Jag vill leva, leva, leva. Jag vill, vill och önskar. Jag vill älska, hata, fnissa, hulka och göra allt vad livet innebär. Jag vill vara en del av det vackra, det fula, allt som livet någonsin har varit. Jag vill vara levande, livs levande. Jag vill gå min egen väg, inte följa strömmen. Jag vill vara stark, svag, stå upp, stå emot, falla fritt, vara jag. Jag vill vara vacker, fri och älskad. Hatad, avundsvärd. Jag vill vara allt jag inte är, allt jag någonsin varit och allt jag någonsin kommer bli. Jag vill vara jag, en livslevande jag.

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; det spelar ingen roll. Jag tycker hoppning är roligast men dressyr är ju bra med ;) Det är nog det som är mitt problem, att jag inte vet vad eller var jag vill vara... =/

2011-01-30 @ 19:48:20
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0