Jag är vad jag vet att jag är.

Jag surfade runt på internet, hamnade in på en blogg, läste lite och fascinerades av vilken förmåga skribenten hade. Vilken förmåga att använda sig av ord! Sätta ihop ord i meningar, som ger meningarna en otrolig tyngd.

Jag läste ett inlägg, närmare bestämt det här: I am a champion

Jag läste och insåg sanningen bakom orden. Jag är det jag bestämmer mig för att vara och vad jag vet att jag är. Jag gjorde galna grejer med Pärlan, för ingen sa till mig att man inte kunde göra så. Idag har jag fått det berättat för mig, alltså gör jag inte dessa saker längre.

Det är på samma vis inom allt, inte bara inom hästvärlden. När jag var riktigt liten, var jag vackrast i världen, för jag visste inget annat. Hade ingen berättat för mig att jag inte var det, hade jag fortfarande varit vackrast i världen. Jag är vad jag vet att jag är. Förstår ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0