Stalldag.

Tog ju mig iväg till stallet idag. Hade hela stallet för mig själv, då Sussie var iväg med Hajen och Cappi i Plönninge på Kvalitetstävlan.

Det var fix för hela slanten idag. Mocka alla boxar, sopa riktigt noga, hämta hö, putsa och plocka iordning. Hingstarna stog inne, som vanligt. Mille var inte allt för glad över att hans Matte inte hunnit rida honom, men efter lite fjäskande med mat, byte av box, mockande av hans box och sen byte tillbaka av boxen så stog han nöjd och glad.
Franz stog och halvsov, precis som vanligt. Det är lite komiskt, för hanterar man dem är det tvärtom. Då är Franz den som är stor och ska ta mycket plats, medan Mille är snäll som ett lamm, haha.

Var även ute hos Morina och Charlie en sväng och hälsade, då det kom två små tjejer ut i stallet och ville träffa "Hästarn". Tyckte inte hingstarna var det bästa alternativet kanske.. Båda hästarna verkade må finnemangfint och hälsade glatt på oss. Jag myste med Morina och efter en stund var hon så trött att hon stog och gäspade, sötnosen!

LillaBee kördes till Skara igår. Det var krock i hagen för några dagar sedan och sedan dess har hon inte velat stödja ordentligt på höger fram. Jag har inte riktigt koll på vad som hände, då jag inte var där.. Förhoppningsvis är hon tillbaka hemma imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0