Gårdagens stalltid.

Blev ju stallet igår. Väl där blev det en del skrattande i affären, efter det mocka de boxar som inte var mockade, duscha Franz och in med alla andra hästarna :)

När allt var fixat, hästarna inne och stallet fixat, så var det dags för mig att fixa mig inför ridningen. Blev Morina igår igen. Red henne i paddocken, med gogue, för att hon verkligen skulle jobba i en lång och låg form. Sussie gav oss i uppdrag att jobba med mycket tempoväxlingar, så hon skulle få igång bakdelen ordentligt.



Det var riktigt roligt att sitta på henne igår. Jag hade musik på i ena örat, vilket fick mig att kunna slappna av, vilket självklart leder till att Morr slappnar av. Vi lekte runt i alla tre gångarterna och i olika tempot. Vi lyckades även med några galoppfattningar från halt! Lättaste var det helt klart i högervarvet.

Jag är riktigt nöjd med ridturen, då jag la märke till saker jag aldrig känt innan. Vilket betyder att jag utvecklats sedan jag satt på henne sist. Innan kunde jag aldrig känna var hon låg till på spåret, alltså om hon gick rakt eller inte. Igår kände jag det supertydligt i galoppen. Hon gick med bakdelen innanför spåret. La till lite mer innerskänkel och petade lite, lite, lite med spöt och bakdelen var tillbaka på spåret.

Jag hoppas att jag snart får Sussie med när jag rider, så jag kan få lite mer tips, råd och guidning i min ridning. Jag känner att det skulle behövas igen.

Blev lite härligt prat inne i affären sen och jag fick höra att jag inte får ha så lite kläder på mig. Jag svettades som en galning i linne och ridväst när jag red och var fortfarande varm när jag gick runt i bara linne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0