Boktips: Systrar av Guld

Denna veckas boktips är Systrar av Guld skriven av Maureen Johnson.

Handling: Systrarna Gold har precis förlorat sin pappa i en hjärtattack och allt som finns kvar är minnen, ett stort tomrum och en gammal Pontiac. De tre systrarna och deras mamma har svårt att finns sig till rätta i den nya tillvaron. Det blir en inre resa för de tre systrarna, men också en resa med den gamla Pontiacen.
Hur kommer det gå för systrarna, kommer de finna sig själva igen? Jag lämnar till er att ta reda på det.

Omdöme: Jag fastnade inte för boken när jag läste den. Det var ett tag sedan nu, så skulle jag läsa den igen kanske min åsikt om den skulle ändras. Jag har inget superminne om varför jag inte tyckte om den, någon anledning fanns det säket.
Dock tycker jag att ni ska ge den en ärlig chans!
Betyg: 3/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0