Baka, baka liten kaka.

Sedan jag kom hem från stallet har jag hunnit med lite allt möjligt. Jag har hunnit sola, äta, sitta vid datan och baka. Två satser med snickers, som snart borde ha stelnat, samt en sats med någon typ av Bars.

Jag är riktigt nöjd. När jag blir godissugen numer ås bakar jag, i stället för att frossa i mig massa kakor. Hmm, kanske inte allt för smart, men det funkar :)

Recept på Snickers:

1 dl socker
340 g Jordnötssmör med bitar
2 dl sirap

1 liter RiceCrispies
1 dl Kokos.
200 g blockchoklad

Blanda socker, jordnötssmör och sirap i en kastrull. Värm på spisen i ca. 5 minuter. Blanda RiceCrispies och kokos i en bunke. Häll över jordnötssmöret till bunken och blanda noga. Lägg i en form, vilken som helst.

Smält blockchokladen över ett vattenbad, eller i micron. Häll detta över RiceCrispiesblandning. Ställ in i kylskåpet och låt stelna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0