Lista :)

Det långa hästtestet!
Alla hästmänniskor fyller i det!

~ Hästarna ~

Första hästen du red var: Första häsen jag satt på var Burhults Salza, första hästen jag red var Mira
Hur gammal var du när du red första gången? Salza var jag kanske tolv och Mira tretton? Minns inte riktigt.
Hur många älsklingshästar har du haft? Älsklingshästar har jag haft ne del, men hästar som jag verkligen älskat är få. 
Vad hette den/dom hästen/hästarna? Salza, Pajas, Elvis, ambo, Nikita, Aladdin, Inca, Pärlan, Galax, Morina, Jonna.

~ Utrustning ~

Hur många...
ridbyxor har du: Hmm, fem skulle jag tro.
hjälmar har du: Två, en som används.
spön har du: Ett.
ridvästar har du: En
ridskor har du: Ett par, men väntar på ett par nya :)
ridstövlar har du: inga, rider med chaps.
grimmor har du: Oj, på tok för många för någon som inte har häst!
täcken har du: En hel bunt där med..
Vilken färg var dina första ridbyxor: De första jag ägde var ett par jeansridbyxor.
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Svarta, blåa, beiga, grå och gröna.
Vilken färg var din första grimma: En mintgrön med ludd :)

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piafferat [ ]
Passage [ ]
Töltat [ ]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [ ]
Suttit på en häst som skenat [ ]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [ ]
Framdelsvänding [ ]
Ridit dressyrprogram [ ]
Tävlat i hoppning [x] (cr)
Tävlat i dressyr [ )
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori [ ]

~ Hästraser ~

Jag har ridit...
en fjording [x]
ett arabiskt fullblod [x]
en korsning [x]
en welsh [x]
en tinker [x]
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [ ]
en connemara [ ]
en dartmoor [ ]
en islandshäst [/]
en shetlandsponny [x]

~ Din ridning ~

Rider du på ridskola: Började där, men inte längre.
Isåfall, hur många gånger i veckan: --
Har du foder/medryttar häst/ponny: Medryttarhäst. :)
Isåfall, hur många gånger i veckan: Tre gånger, sen har jag ju hästarna hos Sussie också som jag rider lite då och då om det skulle behövas :)
Har du häst/ponny på foder: Har haft.
Hur ofta rider du honom/henne isåfall: Hon gick ca. fyra dagar/veckan.
Har du medryttare på honom/henne: Det hade jag inte.
Har du egen häst: Hade.
Hur ofta rider du honom/henne: tre till sju dagar/veckan.
Har du medryttare på honom/henne: Vi kämpade för oss själva.
Har du tävlat med någon av dessa hästar: Jag och den egna var med i stalltävlingar ;)

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: Oj, jag har tappat räkningen.. 
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: Buggy, gick kanske i sjuan? Vet att vi var i lilla ridhuset och han fick panik, stack, tvärnitade och där låg jag på marken.
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt? Hur?  Säg någon gång jag ramlat av utan att skada mig? Buggy - ryggen. Aladdin - ryggen (för tät efter Buggys avkastning) Pärlan - Stor fett sår på ena skinkan) Hajen - Köttsår på båda knäna, kryckor i tre dagar och fyra månader senare fortfarande onda knän.
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: Jag skrattar nog mest, eller biter ihop.

~ Upplevelser till häst ~

Har du ridit långritt med övernattning: Jag önskar jag hade tagit chansen.
Har du ridit långritt med fika: Det har vi gjort ett par gånger :)
Har du ridit islandshästar på turridning: Nej och jag är inte sugen på det heller..
Har du gått på ridläger: Nej.
Har du ridit utomlands: Nej.
Isåfall, vart någonstans: --
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället: --

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0