Tillbaka på hästryggen.

Pärlan fick komma ut en runda idag, trots att min knä strejkade när ridbyxorna kom på, ännu mer när shortchapsen satt på plats och totalvägrade när jag väl hade satt foten i stigbygeln ;)

Vi hade på gramenen, som nödstopp. Den blev använd någon/några gånger också. Jag insåg snabbt att trava lätt var bara att drömma om, trots att jag hade lååånga stigläder, så fick rida utan. Hon gick verkligen i fin trav idag! Visst drog hon iväg nägra gånger, men hon kände på sig att matte inte riktigt är i form. Jag lovar att hon gjorde det.

Kom till en äng och skulle försöka oss på galopp. Det gick väl sådär, då jag inte kunde jobba henne pga. mitt knä. Så hon rullade över i högergalopp, men gick någorlunda lugnt i den. Lite knivigare påväg hem, då var det pass i skritten osm gällde.

Jag tycker Busan skötte sig bra, för att inte ha gått på en vecka. Hon höll sig i skinnet och kände på sig när matte inte orkade. Världens bästa, så är det bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0