Med solen i ryggen och vinden i mitt hår.

Det har verkligen varit sommarväder idag, vilket är skönt! Jag kunde åka utan jacka och vantar både till och från stallet. Pärlan går utan täcke i natt och jag har legat ute och solat.

Jag och Pärlan skrittade ute i 40 minuter idag. Jag satt barbacka, i jeansleggings. Vi hade hacket och långa tyglar. Det var som att vara mitt uppe i en dröm. Så rofyllt, lugnt och bekymerslöst.

När vi kommit över knölängen ta jag på vänsterskänkel och Pärlan rullade över i vänstergalopp, galopperade lugnt, bröt av och gick lugnt över till skritt och fortsatte hålal sig lugn. Allt på halvlånga tyglar.! Jag hade bara kunnat drömma om något sånt här, så lugnt, så kontrollerat. Det är en dröm och jag vågar inte tro att det verkligen har hänt.

Pärlan fick strosa runt lite osm hon själv ville och jag satt som gjuten på hennes rygg. Idag var vi en, även om vi stundtals ville olika. Trots det var vi en och andades i samma takt. Det är en konstig känsla, jag hade aldrig vågat tro. Hoppas, definitivt, men inte tro.

Dagar som idag borde alla människor få uppleva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0