Med galenskapen i blodet.

Jag och Pärlan busade idag, eller inte busade. Vi tränade från marken, helt utan mål. Vi bakade genom en bana av bommar, travade över presseningar, gick under prasselband, körde slalom och gick under presseningar. Vi var helt utan krav och myste.

Pärlan skötte sig så underbart och var kanonfin! Hon fattade verkligen vad jag bad om när vi skulle baka banan och skötte sig superfin. Min lilla, lilla busa.

När hon skulle uppe till hagen sen, satte jag på redgrimman igen och satte fast grimskaftet som en ring. Vi tog en galopp på vägen upp. Jag kunde inte låta bli att fnissa högt. Det var som att vara mitt i en dröm, för vem har inte drömt om att galoppera barbacka, utan hjälm, med håret flandrandes och hästen i bara grimma?
Det var underbart och jag kan inte fatta att vi gjorde det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0