Himlen öppnade sig.

Det började droppa från himlen när jag hade ungefär 3 minuter kvar till stallet. Jag tog mig upp och hämtade Pärlan och lagom då började det åska och blixtra. Inte så jätteroligt, då Pärlan verkligen behövde ridas idag. Hon får vila imorgon och jag vet inte hur min helg kommer se ut heller.

När Pärlan väl landat i stallet bestämde jag mig för att rida trots allt. Reng har aldrig skadat innan och chansen att bli träffad av blixten är inte så stor. Sagt och gjort, Pärlan sadlades och tränsades snabbt och vi begav oss ut.

Jag vet inte hur man ska beskriva dagens ridtur. Fokus låg nog på galoppen, då det blev mycket galopp. Jag kom fram till hur jag ska rida henne i traven efter galoppen, för att hon inte ska passa och hon gick stundtals riktigt fint i skritten. Dock blev hon överpeppad av galopperna och ville inte gå i form.

Så här i efterhand är jag nöjd med henne, för hon tog både högero ch vänstergalopp. Från skritt! Hon lyssnade ganska så bra, även om hon drog sina race då och då. Vi galopperade när himlen verkligen öppnade sig och båda två njöt nog ganska mycket. Hade inte landsvägen kommit hade hon fått fortsätta gå i galopp!

Det var en annorlunda ridtur, som jag kommer njuta av många gånger om. Just för att båda galopperna satt och hon gick att jobba med. Dock var det svårt att jobba henne, med tanke på att tyglarna blev hala som ålar av regnet och mina händer var som russin.

Pärlan var lugn, trots åska och blixtrar. Det är bevisat, min häst är den coolaste som finns! Hon bryr sig inte om något, eller jo. Hon tycker att båtar är värda att blåsa upp sig för. Annars, inte en fena. Älskade trygghet. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0