Egoist, till lagom nivå.

På mina naglar sitter nu nagellack som ska torka. Mina ben är nyrakade, jag är nyduschad, mitt hår har fått en ordentlig balsamkur, mitt hår är tvättat med ansiktsskrubb, mina fingernaglar filade, mina tånaglar klippta och hela jag luktar gott av mammas hudkräm.

Med andra ord fick jag ett sånt där "skäm-bort-dig-själv-ryck" och bestämde mig för att vara supertjejig ett par minuter. Nu känner jag mig fräsch och skulle kunna möta vem som helst typ. Förutom att håret hänger löst, oborstat, jag går runt i ett par träningsbyxor och linne. Annars så ;)

Det är okej att skämma bort sig ibland, bara det inte går till överdrift. Jag förstår mig inte på folk som spenderar en evighet framför spegeln innan de kan visa sig ute. Jag tycker synd om dem, för jag har själv varit sån.

Man ska bry sig om sitt utseende, men håll det till en lagom nivå. Det är bara du själv som bryr dig om du inte har tvättat ansiktet just idag, eller inte hunnit sminka dig. Vi andra tänker inte på det, vi oroar oss tillräckligt över oss själva, för att orka lägga energi på någon annans utssende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0