Vår ut i varje centimeter.

Nu har jag varit hemma från stallet ett tag. Det har varit en riktigt mysig dag. glada människor, kanonhärlig häst, bra väder och massa energi från min sida. Nu är jag helt slut, så det blir tidigt i säng :)

När jag mockade idag luftade jag upp allt spån ordentligt och insåg hur mycket spån Pärlan faktiskt har i sin box. Fast, hellre för mycket spån och en lättmockad box än på gränsen till för lite spån och en häst som "gräver" i boxen.
I år går hon ju på bara psån, till skillnad från förra året då hon gick på både spån och halm. Det är väldigt, väldigt stor skillnad och både jag och Pärlan är mer nöjda med bara spån. Det känns fräschare, är lättare att mocka och ja, det könns bra helt enkelt.

Vad har ni för strö i boxen/spiltan och varför har ni valt just det?


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vi har fint sågspån från ett sågverk, dock inte så mycket o boxarna för vi har gummimattor under. Super lätt att mocka i:) Mockar 10 boxar på max 30 minuter:D

2010-03-13 @ 23:11:13
Postat av: Mikaela

Vi har torv, föredrar egentligen spån, men min häst är en "hosthäst", och det försvann direkt när vi flyttade till ett stall med torv. :) Så största anledningen är egentligen att dom har torv i vårat nya stall.

2010-03-14 @ 13:37:08
URL: http://onlytheskyisthelimit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0