Täcka, eller inte täcka. Det är frågan.

Jag och Pärlan var bara ute en kort sväng idag, så jag fick känna igenom henne,. Det gick inte toppenbra, då hon var låååååång eller bara krullade ihop sig.. Visst fick vi det att funka vissa gånger, men den kanonhärliga känslan kom aldrig. Men, man kan ju inte vara på topp varje dag.

Vi har haft riktigt vårväder idag igen, så Pärlan fick vara utan täcke ett par timmar när jag var i stallet. Jag vet faktiskt inte om hon uppskattade det eller inte, men hon såg inte allt för sur ut.
Hon har ju väldigt lätt för att frysa, så det är lite av en balansgång det där med täcke. Hon ska inte vara för varm, men hon ska inte frysa heller. Så, jag väljer hellre liiite för varm än för kall. För att hon inte ska behöva spänna sig för att hålla värmen.

Hur gör ni med era hästar när det gäller täcka/inte täcka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0