Myshäst och en stolt matte på det.

Planen var ju klättring idag, men Pärlan visade ganska snart att hon inte riktigt orkade gå upp och ner i backen. Plus att det har smält såpass mycket på vissa stöllen att det var svårt att ta sig upp och ner utan skaderisk. Istället tog vi oss ut på vägarna och lekte runt lite. Det var mycket, mycket övergångar som gällde för oss idag och vilken häst! Ni skulle sett henne. I början var hon inte riktigt med på noterna, men ganska snart gjorde hon jättefina övergångar och höll formen hela tiden.
Det var en stolt matte som kom tillbaka till stallet, då vi även lyckats skritta av på långa tyglar!

Ni som känner mig och Pärlan sedan lång tid tillbaka vet vilka problem vi har haft, för er andra kan jag berätta lite kort att jag inte kunnat skritta Pärlan på långa tyglar innan, utan hon har bara stressat upp sig. Vilket har varit mitt fel, då jag ridit henne fel under större delen av tiden. Nu, när vi är igång för tränare, har vi tagit enorma steg framåt. Jag är stolt, över oss båda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0