galning, huligan, ängel och mitt allt.

Det finns många ord som passar in på Pärlan, speiellt dagar som idag! Hon var klockren att rida idag, samtidigt som hon var en riktig galning. Hon smög till sig en galopp som var superfin! När vi vände hemåt fanns bara galopp i huvudet på henne och gissa om jag fick jobba för att till slut få henne lugn?!
Massa, massa övergångar skritt-halt-skritt-halt. För när hon är som idag funkar det inte att trava innan hon är lugn i skritten. Till slut lyssnade hon på avsaktning med sätet och vi kunde börja smyga in trav. Det slutade med att hon var jättefin i både skritten och traven, så vi kom tillbaka till stallet svettiga, trötta men nöjda båda två.

Pärlan fick sola i ungefär tre timmar idag och verkade riktigt nöjd över att solen värmde ryggen. Dock är inte matte lika glad, för det betyder att hon fäller massa. Även om hon är klippt så släpper hon hår som en tok. Jag fattar inte hur jag klarade det förra våren, då hon var oklippt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0