Foder.

Jag hade planerat att jag skulle skriva ett inlägg om foder och började surfa runt för att läsa om vad jag egentligen stoppar i Pärlan, men insåg hur förvirrad jag blev. Jag fattade ingenting av vad jag läste. Eller, jag fattade ju vad fodret innehåller, men siffermässigt blev jag bara förvirrad.

Pärlan går just nu på krafft grund, betfor, krafft lusern, olja, vitaminer, mineraler och hö.
Jag tänkte leta fakta om krafft grund och betfor, då jag insåg att jag egentligen inte vet säkert vad dem gör för inverkan på Pärlan. Varför jag ger dem. Jag vet bara att jag ger det, för att jag gav det till Inca. Till Inca gav jag det, för att hennes ägare sa att hon skulle ha det. Visst låter det bra? Inte någonstans!
Så nu är min plan att ta reda på så mycket fakta jag kan om olika typer av foder. Både vad dem innehåller, varför dem ges, om dem är bra/mindre bra och sånt. Vi får se var det slutar.

Kanske det kommer upp ett vettigt inlägg om foder någon dag, när jag själv insett vad jag håller på med....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0