Bäst, bättre, bästaste!

Det finns inte så många ord för att samanfatta dagens ridtur. Pärlan varh ur grym som helst! Jag älskar att klättra med henne, av tre enkla anledningar:
1. Pärlan tycker om det.
2. Hon bygger muskler.
3. Hon går att jobba igenom riktigt ordentligt för skänkeln.

trean kanske är lite svår att första, men när vi ska ner tvingas vi rida "slalom" på ett ställe, vilket vi har stor nytta av. Det brukar oftast sluta med att två supertrötta tjejer kommer tillbaka till stallet, men är grymt nöjda efter dagens tur. Så var även fallet idag.
Vi började med att klättra. Fyra gånger lätt, sex gånger svår, två gånger lätt. Efter det var Pärlan ganska trött och svettades ordentligt för första gången sen en evighet. Vi tog oss ut på vägarna och travjobbade lite. Hon var huuuur fin som helst och svarade för halvhalterna. Det tog inte lång stund innan hon jobbade på i en riktigt bra form och höll balansen själv, utan att "hänga" sig i min hand.

Idag förstod jag verkligen vad Sussie pratade om på senaste träningen om att hon ska bära sig själv och jag fick även till att par klockrena halvhalter. Jag var riktigt nöjd när vi var tillbaka i stallet, även Pärlan.
Ännu bättre kändes det när Pärlan gäspade så fort jag knäppt upp kindkedjan och nosgrimman. Älskade, älskade bushäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0